Doorbelevenissenennieuwsberichtengeefjesomshetgeloofinmenseneninserviceverleningop.Denkaanomhelzende zakkenrollers,cardtrapping,cashtrapping,skimmenenoplichtingmaarookaanhetuitblijvenvandeondersteuningende service waar je als klant recht op hebt.
Is de klant is koning?
Hoestaathetmet“deklantiskoning”?Juistnuwijvechtenomdeklant,zoudievolgensmijmeeralskoningbehandeld moetenworden.Diversethreadsenmediaberichtenwijzenechterhettegenovergesteldeuit.Ookpersoonlijkervaarikdat zo.Zohebikvandiversebedrijvennavierwekennoggeenofferteontvangen.Nadienwordikgebeldomdevraagvoor een offerte door te spreken en is de opbeller verbaasd dat ik de order inmiddels bij een ander heb geplaatst...
Bezuinigingen
Veelbedrijvenmoetenbezuinigen.Dewerkloosheidlooptsterkop,deelsdoorbedrijvendieomvallen,maarook noodgedwongendoorkostenbesparing.Totvoorkorthoordeje“Peoplearetheassetsofthecompany”.Liggendie'assets'dannuopstraat?Hoevallengedwongenontslagenterijmenmetklantgerichteondersteuning?Wellichtkunnen bedrijfsmiddelenefficiënteringezetworden,maarwatbetekentdatvoordewachtrijen?Bijontslagenstroomtookkennisen expertisehetbedrijfuit.Pashoordeikvaneenontslagenspecialist,dathijdevolgendedagbijdezelfdeklanthetwerk mochtafmaken,omdatdiemethemverderwilde.Voorhetbezuinigendebedrijfisditeen'lose-lose-situatie',dievoorkomen had moeten worden.
Dezeweekwerdikverrast.OnsSenseoapparaatwasdefect:hetapparaatwarmdenietmeeropenkoffiegezetmet10bar koudwatersmaaktnueenmaalniet.VanwegeeerdereervaringenenthreadsdieikopInternethadgelezenovergarantie-afhandelingenvanverschillendebedrijven,hadikmetotdetandentoebewapend.Ikwasnagegaanwelk ontkalkingsmiddelwegebruiktenenwanneerdatvoorhetlaatstgedaanwas.Ikhadhetapparaatonderdeel-en serienummergenoteerd,degarantiebonopgezocht,degarantievoorwaardennagelezenenvervolgensdetelefoonopde intercom gezet vanwege de lange wachtrij a 10 cent per minuut. ‘Let the battle begin’...Echterdirectnadatikeennummerhadgekozenbijhetkeuzemenu,kreegikeenuiterstvriendelijkedameaandelijn.Zeis volbegripenzegt,“uheeftrechtopeenlekkerbakkiekoffie”.Metmijalsklantwerdoverlegdaanwelkservicepuntikhet apparaatwilderetournerenennogtijdenshetgesprekontvingikeenservice-retourformulierpere-mail.Hetapparaatkon zonderverzendkostenwordenverstuurdendevolgendedagkreegikeenontvangst-bevestiging.Driewerkdagenlater ontvingikeene-mailmetdemededelingdathetapparaatgerepareerdwaseninmiddelsmet'track&trace'verstuurdwas. Devolgendedagontvingikhetapparaat.Alleszonderkosten!Hulde,wateenprachtigvoorbeeldvanklant-en servicegerichte ondersteuning! En dit zonder ‘battle’. Er zijn alleen winnaars. Het gevoel is weer terug: “het kan nog!”
Doorbelevenissenennieuwsberichtengeefjesomshetgeloof inmenseneninserviceverleningop.Denkaanomhelzende zakkenrollers,cardtrapping,cashtrapping,skimmenen oplichtingmaarookaanhetuitblijvenvandeondersteuningen de service waar je als klant recht op hebt.
Is de klant is koning?
Hoestaathetmet“deklantiskoning”?Juistnuwijvechtenom deklant,zoudievolgensmijmeeralskoningbehandeld moetenworden.Diversethreadsenmediaberichtenwijzen echterhettegenovergesteldeuit.Ookpersoonlijkervaarikdat zo.Zohebikvandiversebedrijvennavierwekennoggeen offerteontvangen.Nadienwordikgebeldomdevraagvooreen offertedoortesprekenenisdeopbellerverbaasddatikde order inmiddels bij een ander heb geplaatst...